درمان ناباروری با بره موم؛ روند درمان ناباروری را سرعت ببخشید


بره موم خواص فوق العاده ای برای درمان ناباروری در زنان دارد. البته خواص این ماده طبیعی برای برطرف کردن این مشکل در مردان نیز به اثبات رسیده است. ناباروری چه از نوع زنانه و چه از نوع مردانه، یک مشکل پیچیده و چند وجهی است. به همین علت است که هنوز علم نوین نتوانسته به ابعاد مختلف آن دست پیدا کرده و به طور کامل آن را شکت دهد. وقتی صحبت از درمان ناباروری می کنیم، در کنار شناخت منشاء ایجاد کننده ناباروری باید توجه داشته باشیم که بسیاری از عوامل کاملا ناشناخته هستند و نمی توانیم نسبت به آن ها قضاوت کنیم. به همین علت است که بسیاری از مواد طبیعی در روند درمان ناباروری نقش دارند؛ اما اثبات علمی دقیقی برای آن ها وجود ندارد. بره موم دقیقا یکی از این مواد است؛ هرچند برخی تحقیقات اثبات شده در این زمینه وجود دارد.
بر خلاف ژل رویال که اثرگذاری آن بر روی درمان ناباروری مستقیم است، بره موم به صورت غیر مستقیم بر روی مشکلات باروری افراد کار می کند. به ویژه بانوان می توانند در روند درمان نازایی از این ماده حیات بخش استفاده کنند. خوشبختانه در سال های اخیر به دلیل مشاهده اثرگذاری این ماده بر روی ناباروری، تحقیقات زیادی حول محور بره موم انجام شده که نتایج برخی از آن ها نیز منتشر شده است.

در این مطلب قصد داریم به صورت خلاصه به نقش بره موم برای درمان ناباروری بپردازیم. اگر از جمله افرادی هستید که تنها با خوردن ژل رویال و برخی مواد طبیعی دیگر به دنبال بارور شدن هستید، بد نیست بره موم را هم به لیست خوراکی هایتان اضافه کنید. مطمئن باشید اثرات شگرفی در پیش روی شما خواهد بود که حتی پزشکتان را نیز متعجب می کند. پس بد نیست کمی بیشتر با اثرگذاری بره موم در درمان ناباروری آشنا شویم.

چرا بره موم برای درمان ناباروری مفید است؟
همانطور که گفته شد بره موم از چند جنبه برای درمان ناباروری مفید است. با این حال برخی از جنبه های کاربرد بره موم برای درمان نازایی بیشتر مورد توجه قرار گرفته و تحقیقات علمی مناسبی بر روی آن شده است. مهمترین علل اثرگذاری بره موم برای برطرف کردن مشکلات باروری به ویژه در بانوان را می توان در رفع موانع ایجاد کننده ناباروری جستجو کرد. یکی از این موانع که در این مطلب به مطالعه ای علمی در مورد آن می پردازیم، مرتبط با آندومتریوز است
ارتباط بین بروز آندومتریوز و نازایی از مدت ها قبل شناخته شده بوده است. البته عدم اطمینان در مورد بیماری زایی، ویژگی ها و درمان آن وجود دارد. اندرومتریوز که به نوعی بیماری رشد بافت داخلی رحم در خارج از رحم است، اثرات قابل توجهی روی ناباروری در زنان دارد. اگرچه روش درمانی آندومتریوز در طی دو دهه گذشته عمدتاً از نظر ماهیت، هورمونی بوده است، اما بررسی اجمالی آزمایشات کنترل شده در نازایی مرتبط با آندومتریوز نشان می دهد که درمان پزشکی برای این بیماری درمانی ناکارآمد است.
بره موم خواص زیادی دارد. از مهار آروماتاز ​​C و مهار فاکتورهای رشد اندوتلیال عروقی گرفته تا اثر ضد التهابی قوی و اقدامات انکولیتیک و ایمونولوژیک. همه این خواص برای بره موم به اثبات رسیده و برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل وجود همین خواص، مطالعات خاصی در زمینه درمان آندومتریوز به منظور برطرف کردن موانع باروری صورت گرفته که نتایج ان در سپتامبر 2003 میلادی منتشر شده است.

مطالعه علمی در مورد درمان ناباروری با بره موم چه می گوید؟
در این مطالعه مجموعا 40 بیمار مبتلا به ناباروری اولیه به مدت 2 سال مورد بررسی قرار گرفته اند. تشخیص آندومتریوز براساس لاپاروسکوپی انجام شد. بیماران مبتلا به سایر اختلالات لگن مانند چسبندگی یا انسداد لوله، بدون هیچ گونه علائم آندومتریوز از مطالعه خارج شدند. بیماران بلافاصله پس از لاپاراسکوپی به زوند درمان وارد شدند.
در این مطالعه طبق لیست تصادفی تولید شده توسط رایانه، به دو گروه تقسیم شدند. 20 نفر روزانه قرص بره موم به میزان 500 میلی گرم و 20 نفر دیگر با دارونماها تحت درمان قرار گرفتند. پس از 9 ماه پیشرفت روند مطالعه، آزمایش ها و تست هایی از دو گروه انجام شد.
در این مطالعه که نتایج دقیق آن منتشر شده است، 12 نفر در گروه مصرف کننده بره موم باردار شدند. این در حالی است که در گروه دارونما، بارداری 4 نفر قطعی شد. این نتیجه فوق العاده عالی بود که در نشریات علمی نیز در مورد آن بحث های زیادی صورت گرفت.
این تیم حرفه ای از محققان در پایان تحقیق خود نتیجه گیری کردند که مصرف بره موم زنبور عسل یک روش مؤثر برای درمان ناباروری هایی است که همراه با اندومتریوز خفیف است. همچنین هیچ عوارض جانبی گزارش نشده و می توان این نوع از مصرف را برای همه بانوان یا زوج های نابارور تجویز کرد. البته این مطالعه در سطح تعداد محدودی انجام شده و قطعا برای نتیجه گیری دقیق تر نیاز به مطالعات بیشتری است.

آیا هر نوع بره مومی برای درمان ناباروری مفید است؟
حالا که به یکی از دلایل اثرگذاری بره موم بر روی ناباروری اشاره کردیم، بد نیست به این موضوع هم بپردازیم که هر نوع بره مومی نمی تواند برای درمان نازایی مفید باشد. بره موم خام به طور ذاتی به دلیل عدم توانایی معده در هضم آن، گزینه خوبی برای مصرف نیست. اگر می خواهید از خوردن بره موم نتیجه بگیرید، بهتر است یکی از انواع بره موم آبی یا بره موم الکلی که از نوع پروپولیس فراوری شده هستند را امتحان کنید.
کپسول بره موم و عسل بره موم از بهترین گزینه ها برای درمان ناباروری به شمار می روند. شما باید برای مصرف این مواد مغذی و پرخاصیت حتما با متخصص طب سنتی مشورت کنید و بهترین دستور مصرف را از او بگیرید. مطمئن باشید در یک دوره مصرف چند ماهه، اثرات چشمگیری در روند باروری شما ایجاد می شود. البته بهتر است مصرف ژل رویال در کنار مصرف بره موم را نیز فراموش نکنید.

بره موم خواص فوق العاده ای برای درمان ناباروری در زنان دارد. البته خواص این ماده طبیعی برای برطرف کردن این مشکل در مردان نیز به اثبات رسیده است. در این مطلب به خاصیت بره موم به منظور برطرف کردن اندومتریوز که یکی از دلایل ناباروری در زنان است پرداختیم و به مطالعه ای که در این زمینه انجام شده بود اشاره کردیم.
تحقیقات نشان می دهد که نزدیک به
60 درصد بانوان درگیر با ناباروری با مصرف بره موم درمان شده اند؛ پس نا امید نباشید و شما هم مصرف این ماده طبیعی را شروع کنید.